Niveau 2A |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Thema
|
verkleden |
eten en drinken |
boerderij |
zwembad |
samen dingen doen |
beschrijven van personen |
op avontuur gaan |
gevoelens |
telefoons |
de zee, schepen en zeelieden |
hobby's en vrije tijd |
wonen |
Lezen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Luisteren |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spreken |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Schrijven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Woordenboekgebruik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grammatica |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: begrijpen wat iemand voor ontbijt eet.
En gesprekken tussen moedertaal- sprekers begrijpen: begrijpen wat iemand lekker vindt voor ontbijt.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 3 ( Cover me in
sunshine van PINK) gaan de kinderen oriënterend lezen:informatie vinden in een folder.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times van Martin Garrix feat. JRM) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:
een korte tekst over een videoclip begrijpen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een tekst over Madame Tussauds begrijpen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Paper planes van Lucas and Steve x Tungevaag) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een reisverslagje begrijpen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny daysvan Armin van Buuren feat. Josh Cumbee) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: begrijpen wat kinderen vertellen over ongemakkelijke momenten op school.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Only humans van Jonas Brothers) gaan de kinderen oriënterend lezen: een advertentie begrijpen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (WellermanNathan Evans) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een tekst over het leven op zee begrijpen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: begrijpen wat een manager van artiesten zegt.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made upvan Wulf) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: beschrijvingen van slaapkamers begrijpen.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (I don’t care van Ed Sheeran & Justin Bieber) gaan de kinderen luisteren naar mededelingen
en instructies: verstaan welk verkleedpak mensen aan hebben en in welke kleur.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) gaan de kinderen gesprekken tussen moedertaal- sprekers begrijpen: begrijpen wat iemand lekker vindt voor ontbijt.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) gaan de kinderen luisteren naar mededelingen en instructies: woorden in een lied verstaan.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Never going home van Kungs) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: bekende woorden in een lied verstaan.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times van Martin Garrix feat. JRM) gaan de kinderen gesprekken tussen moedertaal- sprekers begrijpen: begrijpen wat kinderen in het weekend gaan doen en met wie.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: beschrijvingen van mensen begrijpen.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Paper planes van Lucas and Steve x Tungevaag) gaan de kinderen luisteren naar mededelingen en instructies: woorden in een lied verstaan.
Luisteren naar gesprekken tussen moedertaal- sprekers: begrijpen waar iemand op avontuur wil gaan en wat diegene wil ontdekken.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (WellermanNathan Evans) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: begrijpen waar een lied over gaat.
En luisteren naar mededelingen en instructies: woorden verstaan in een lied, een informatief stukje over shanties begrijpen
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: begrijpen waar een lied over gaat.
En luisteren naar mededelingen en instructies: woorden verstaan in een lied, een informatief stukje over shanties begrijpen.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made upvan Wulf) gaan de kinderen luisteren naar aankondigingen en instructies: verstaan waar iets is.
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (I don’t care van Ed Sheeran & Justin Bieber) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:
-
vragen hoe iemand zich wil verkleden
-
vertellen hoe je je wilt verkleden
-
zeggen wat je van iets vindt
En zaken regelen: vertellen wat je nodig hebt om je te verkleden.
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 3 ( Cover me in
sunshine van PINK) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken zaken regelen:
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Never going home van Kungs) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:
- vertellen wat je meeneemt naar het zwembad
- vertellen welke kunstjes in het zwembad je kunt
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times van Martin Garrix feat. JRM) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken informatie uitwisselen:
-
vragen wat iemand graag wil doen en met wie
-
vertellen wat je graag wilt doen en met wie
-
vertellen wat iemand aan het doen is
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken oefenen met monologen:
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Paper planes van Lucas and Steve x Tungevaag) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken informatie uitwisselen:
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny daysvan Armin van Buuren feat. Josh Cumbee) gaan de kinderen bij het onderdeel informele gesprekken: iemand troosten en informatie uitwisselen:
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Only humans van Jonas Brothers) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (WellermanNathan Evans) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken informatie uitwisselen:
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken oefenen met informatie uitwisselen:
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made upvan Wulf) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:
Zaken regelen: vragen en vertellen waar iets of iemand is.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) gaan de kinderen bij het onderdeel creatief schrijven het volgende doen: opschrijven wat je lekker vindt.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 3 ( Cover me in
sunshine van PINK) gaan de kinderen een formulier invullen: een inschrijvingsformulier voor een kamp invullen.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen bij het onderdeel creatief schrijven: opschrijven op wie je lijkt, opschrijven hoe iemand eruit ziet.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Paper planes van Lucas and Steve x Tungevaag) gaan de kinderen bij het onderdeel notities, berichten, formulieren: een schema over reizen invullen.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny daysvan Armin van Buuren feat. Josh Cumbee) gaan de kinderen bij het onderdeel creatief schrijven het volgende doen: zinnen bij een stripje schrijven.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Only humans van Jonas Brothers) gaan de kinderen voor het onderdeel creatief schrijven: een telefoon beschrijven.
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) komen korte antwoorden Yes, I do. /
No, I don’t. aan bod.
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 4
(<em>Never going home</em> van Kungs) het woord <em> can </em> aan bod.
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times van Martin Garrix feat. JRM) komt present continuous aan bod.
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny daysvan Armin van Buuren feat. Josh Cumbee) komt Let me aan bod.
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (<em>Only humans</em> van Jonas Brothers) komt <em>Yes, it is. / No, it isn’t> aan bod.
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) komt <em>to be going to</em> aan bod.
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made upvan Wulf) komen voorzetsels aan bod.