Leerdoelenoverzicht

Bij elke song (lesson A en B) hebben we leerdoelen vastgesteld. In het schema zie je per niveau een overzicht van de leerdoelen van de 12 songs van dit jaar.

Kies via de button van welk niveau je het schema wilt zien. De nummers 1-12 corresponderen met de songs van het desbetreffende niveau. Klik op de vinkjes om uitleg te krijgen hoe de doelen van een specifieke vaardigheid verwerkt zijn in die song.

Niveau 2A 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Thema Kennis- maken Hobby’s en vrije tijd Verkleden Tijd / Vervoer Samen dingen doen Beschrijven van personen Vrije tijd en hobby’s Gevoelens Telefoons Feesten Het weer Wonen
Lezen
Luisteren
Spreken
Schrijven
Woordenboekgebruik
Grammatica

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The nights van Avicii) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: in een korte tekst informatie over personen en plaatsen begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een tekst over buitenspelen
begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 4
(There’s Nothing Holdin’ Me Back van Shawn Mendes) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: begrijpen wat een manager van artiesten zegt.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times van Martin Garrix
feat. JRM) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een korte tekst over een videoclip begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een tekst over Madame Tussauds
begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Up till dawn van Lucas and Steve) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: beschreven voorbeelden van visuele effecten begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny Days van Armin van Buuren
feat. Josh Cumbee) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: begrijpen wat kinderen vertellen over on-gemakkelijke momenten op school.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Only human van Jonas Brothers) gaan de kinderen  orienterend lezen: een advertentie begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Yeah yeah yeah van Chris Brown) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: mopjes over verjaardagen en
leeftijden begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (It’s a beautiful day van Michael Bublé) gaan de kinderen orienterend lezen: attracties op een plattegrond van een sprookjespark herkennen.

En lezen om informatie op te doen: informatie over een fotoclub begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made up van Wulf) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: beschrijvingen van slaapkamers
begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The nights van Avicii) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen wanneer anderen zich aan elkaar voorstellen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: bekende woorden verstaan in een lied, opdrachten verstaan en instructies opvolgen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 ( I don’t care van Ed Sheeran &
Justin Bieber) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: verstaan welk verkleedpak mensen aan hebben en in welke kleur.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 4
(There’s Nothing Holdin’ Me Back van Shawn Mendes) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen op
welke dag iemand waar is.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times  van Martin Garrix
feat. JRM) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen wat
kinderen in het weekend gaan doen en met wie.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: kan beschrijvingen van mensen begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Up till dawn van Lucas and Steve) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen wat iemand vertelt
over het maken van een videoclip.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Yeah yeah yeah van Chris Brown) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (It’s a beautiful day van Michael Bublé) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: het weerbericht verstaan.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made up van Wulf) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: verstaan waar iets is.

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The nights van Avicii) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • groeten en afscheid nemen

  • vertellen hoe je heet en vragen hoe de ander heet

  • zeggen hoe oud je bent en zeggen waar je woont

  • over je familie vertellen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • vertellen wat je gaat doen en wat je nog moet doen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (I dont care van Ed Sheeran &
Justin Bieber) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • vertellen wat je nodig hebt om je te
    verkleden

  • vragen hoe iemand zich wil verkleden

  • vertellen hoe je je wilt verkleden

  • zeggen wat je van iets vindt

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (There’s Nothing
Holdin’ Me Back
van Shawn Mendes) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • zeggen hoe laat iets begint
  • zeggen waar iets is
  • zeggen op welke dag iets is

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times  van Martin Garrix
feat. JRM) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:

  • vragen wat iemand graag wil doen en met wie

  • vertellen wat je graag wilt doen en met wie

  • vertellen wat iemand aan het doen is

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken oefenen met informatie uitwisselen:

  • vertellen hoe
    iemand eruit ziet

  • vertellen op wie je lijkt

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Up till dawn van Lucas and Steve) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:

  • Zaken regelen: vertellen wat je nodig hebt

  • Informatie uitwisselen: vertellen waar je een clip gaat opnemen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny Days van Armin van Buuren
feat. Josh Cumbee) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken oefenen met informele gesprekken:

  • Informele gesprekken: iemand troosten

  • Informatie uitwisselen: vertellen hoe je je voelde & vertellen wat er is gebeurd

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Only human van Jonas Brothers) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • informatie over een telefoon vragen en geven

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Yeah yeah yeah van Chris Brown) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:

  • Zaken regelen: een voorstel doen &
    zeggen wanneer iets is

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (It’s a beautiful day van Michael Bublé) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken oefenen met informatie uitwisselen:

  • vertellen wat je kunt en niet kunt

  • vertellen wat je leuk
    vindt om te doen

  • vragen en
    vertellen wat voor weer het is

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made up van Wulf) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:

  • Informatie uitwisselen: vragen hoe iemands kamer eruitziet & vertellen hoe je kamer eruitziet

  • Zaken regelen: vragen en vertellen waar iets of iemand is

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen creatief schrijven: opschrijven op wie je lijkt en hoe iemand eruit
ziet.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Up till dawn van Lucas and Steve) gaan de kinderen creatief schrijven: zinnen in een plan voor een videoclip afmaken.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny Days van Armin van Buuren
feat. Josh Cumbee) gaan de kinderen creatief schrijven: zinnen bij een stripje schrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Only human van Jonas Brothers) gaan de kinderen creatief schrijven: een telefoon beschrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (It’s a beautiful day van Michael Bublé) gaan de kinderen vrij schrijven: opschrijven wat je kunt en niet kunt.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The nights van Avicii) komen de getallen tot 20 aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) komt to be going to aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (There’s Nothing
Holdin’ Me Back
van Shawn Mendes) komt dagen en tijden(hebben) aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the timesvan Martin Garrix
feat. JRM) komt de present continuous aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny Daysvan Armin van Buuren
feat. Josh Cumbee) komt Let me… aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Only human van Jonas Brothers) komen korte antwoorden aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Yeah yeah yeah van Chris Brown) worden bezittelijke voornaam-woorden en tijdsbepalingen behandeld.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (It’s a beautiful day van Michael Bublé) wordt geoefend met can & can’t.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made up van Wulf) wordt geoefend met voorzetsels.

Ontdek de wereld.