Zoeken

Leerdoelenoverzicht

Bij elke song (lesson A en B) hebben we leerdoelen vastgesteld. In het schema zie je per niveau een overzicht van de leerdoelen van de 12 songs van dit jaar.

Kies via de button van welk niveau je het schema wilt zien. De nummers 1-12 corresponderen met de songs van het desbetreffende niveau. Klik op de vinkjes om uitleg te krijgen hoe de doelen van een specifieke vaardigheid verwerkt zijn in die song.

Niveau 2A 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Thema verkleden eten en drinken boerderij zwembad samen dingen doen beschrijven van personen op avontuur gaan gevoelens telefoons de zee, schepen en zeelieden hobby's en vrije tijd wonen
Lezen
Luisteren
Spreken
Schrijven
Woordenboekgebruik
Grammatica

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: begrijpen wat iemand voor ontbijt eet.

En gesprekken tussen moedertaal- sprekers begrijpen: begrijpen wat iemand lekker vindt voor ontbijt.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 ( Cover me in
sunshine
van PINK) gaan de kinderen oriënterend lezen:informatie vinden in een folder.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times  van Martin Garrix feat. JRM) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:
een korte tekst over een videoclip begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een tekst over Madame Tussauds begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Paper planes van Lucas and Steve x Tungevaag) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een reisverslagje begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny daysvan Armin van Buuren feat. Josh Cumbee) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: begrijpen wat kinderen vertellen over ongemakkelijke momenten op school.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Only humans van Jonas Brothers) gaan de kinderen oriënterend lezen: een advertentie begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (WellermanNathan Evans) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een tekst over het leven op zee begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: begrijpen wat een manager van artiesten zegt.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made upvan Wulf) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: beschrijvingen van slaapkamers begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (I don’t care van Ed Sheeran & Justin Bieber) gaan de kinderen luisteren naar mededelingen
en instructies: verstaan welk verkleedpak mensen aan hebben en in welke kleur.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) gaan de kinderen gesprekken tussen moedertaal- sprekers begrijpen: begrijpen wat iemand lekker vindt voor ontbijt.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) gaan de kinderen luisteren naar mededelingen en instructies: woorden in een lied verstaan.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Never going home van Kungs) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: bekende woorden in een lied verstaan.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times  van Martin Garrix feat. JRM) gaan de kinderen gesprekken tussen moedertaal- sprekers begrijpen: begrijpen wat kinderen in het weekend gaan doen en met wie.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: beschrijvingen van mensen begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Paper planes van Lucas and Steve x Tungevaag) gaan de kinderen luisteren naar mededelingen en instructies: woorden in een lied verstaan.

Luisteren naar gesprekken tussen moedertaal- sprekers: begrijpen waar iemand op avontuur wil gaan en wat diegene wil ontdekken.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (WellermanNathan Evans) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: begrijpen waar een lied over gaat.

En luisteren naar mededelingen en instructies: woorden verstaan in een lied, een informatief stukje over shanties begrijpen

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: begrijpen waar een lied over gaat.

En luisteren naar mededelingen en instructies: woorden verstaan in een lied, een informatief stukje over shanties begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made upvan Wulf) gaan de kinderen luisteren naar aankondigingen en instructies: verstaan waar iets is.

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (I don’t care van Ed Sheeran & Justin Bieber) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • vragen hoe iemand zich wil verkleden

  • vertellen hoe je je wilt verkleden

  • zeggen wat je van iets vindt

En zaken regelen: vertellen wat je nodig hebt om je te verkleden.

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • vertellen wat je lekker en niet lekker vindt als ontbijt

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 ( Cover me in
sunshine
van PINK) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken zaken regelen:

  • om hulp vragen en hulp aanbieden

  • taken verdelen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Never going home van Kungs) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • vertellen wat je meeneemt naar het zwembad
  • vertellen welke kunstjes in het zwembad je kunt

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times  van Martin Garrix feat. JRM) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken informatie uitwisselen:

  • vragen wat iemand graag wil doen en met wie

  • vertellen wat je graag wilt doen en met wie

  • vertellen wat iemand aan het doen is

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken oefenen met monologen:

  • vertellen hoe iemand eruit ziet

  • vertellen op wie je lijkt

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Paper planes van Lucas and Steve x Tungevaag) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken informatie uitwisselen:

  • vertellen waar je op avontuur wilt gaan en wat je wilt ontdekken

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny daysvan Armin van Buuren feat. Josh Cumbee) gaan de kinderen bij het onderdeel informele gesprekken: iemand troosten en informatie uitwisselen:

  • vertellen hoe je je voelde, vertellen wat er is gebeurd

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Only humans van Jonas Brothers) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • informatie over een telefoon vragen en geven

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (WellermanNathan Evans) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken informatie uitwisselen:

  • vragen hoe iemands dag eruit ziet

  • vertellen welke klusjes je op een dag doet

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken oefenen met informatie uitwisselen:

  • zeggen hoe laat iets begint

  • zeggen waar iets is

  • zeggen op welke dag iets is

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made upvan Wulf) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:
Zaken regelen: vragen en vertellen waar iets of iemand is.

  • Informatie uitwisselen: vragen hoe iemands kamer eruitziet

  • vertellen hoe je kamer eruitziet

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) gaan de kinderen bij het onderdeel creatief schrijven het volgende doen: opschrijven wat je lekker vindt.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 ( Cover me in
sunshine
van PINK) gaan de kinderen een formulier invullen: een inschrijvingsformulier voor een kamp invullen.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Dance monkey van Tones and I) gaan de kinderen bij het onderdeel creatief schrijven: opschrijven op wie je lijkt, opschrijven hoe iemand eruit ziet.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Paper planes van Lucas and Steve x Tungevaag) gaan de kinderen bij het onderdeel notities, berichten, formulieren: een schema over reizen invullen.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny daysvan Armin van Buuren feat. Josh Cumbee) gaan de kinderen bij het onderdeel creatief schrijven het volgende doen: zinnen bij een stripje schrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Only humans van Jonas Brothers) gaan de kinderen voor het onderdeel creatief schrijven: een telefoon beschrijven.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (By your side van Calvin Harris ft. Tom Grennan) komen korte antwoorden Yes, I do. /
No, I don’t.
aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 4
(<em>Never going home</em> van Kungs) het woord <em> can </em> aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (These are the times  van Martin Garrix feat. JRM) komt present continuous aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Sunny daysvan Armin van Buuren feat. Josh Cumbee) komt Let me aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (<em>Only humans</em> van Jonas Brothers) komt <em>Yes, it is. / No, it isn’t> aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Sun is shining van Axwell ^ Ingrosso) komt <em>to be going to</em> aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Mind made upvan Wulf) komen voorzetsels aan bod.

Ontdek de wereld.
Blink maakt gebruik van cookies

Met behulp van deze cookies kunnen we informatie verzamelen over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om je buiten onze website relevante aanbiedingen te tonen. En worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken. Door op 'Ok' te klikken stem je in met het plaatsen van cookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen aanpassen'. Meer informatie over cookies.

Wij gebruiken de volgende cookies:

We slaan je instellingen op in een cookie. Wil je later je instellingen wijzigen? Verwijder dan de cookies via je browser.

Cookie instellingen