Differentiatie

Door de activerende didactiek bevatten alle lessen uitdaging voor leerlingen met een hoger niveau en voor leerlingen met een basisniveau Engels. Daarnaast biedt de methode verschillende vormen van differentiatie om optimaal aan te sluiten bij de niveauverschillen van leerlingen.

Lesniveaus

Er zijn drie verschillende momenten om te starten: in groep 1, in groep 5 of in groep 7. Er zijn daarom voor groep 5 t/m 8 verschillende subniveaus beschikbaar. Hierdoor kun je makkelijker differentiëren: omdat je de leerlingen op verschillende subniveaus met de worksheets kunt laten werken.

In groep 5 tot en met 8 zijn verschillende subniveaus beschikbaar:

  • 2a en 2b voor groep 5-6
  • 3a, 3b en 3c voor groep 7-8

De lessen van niveau 2a en 2b voor groep 5 en 6 zijn opgebouwd rond dezelfde popsong met naar keuze Nederlandstalige (2a) of Engelstalige (2b) instructies en uitleg op het digibord. Hetzelfde geldt voor niveau 3a, 3b en 3c: niveau 3a is het basisniveau met Nederlandstalige instructies, niveau 3b is een stapje moeilijker met Engelstalige uitleg op het digibord. Niveau 3c is 100% Engelstalig.

Extra opdrachten

Alle worksheets sluiten af met extra opdrachten waar leerlingen die snel klaar zijn hun tanden in kunnen zetten. Deze opdrachten houden niet alleen rekening met een verschil in tempo, maar ook met verschil in niveau: de opdrachten zijn uitdagend en een mix van verdieping van de les en extra oefening.

Grammar app

We hebben bewust gekozen om in de lessen grammatica niet heel uitgebreid te behandelen. De abstracte regels zijn voor veel kinderen lastig te begrijpen en toe te passen. Het helpt daarom niet bij het (beter) spreken en schrijven van Engels. Deskundigen op het gebied van het leren van een moderne vreemde taal onderschrijven dit.

Voor kinderen in groep 7/8 die een hoog niveau Engels hebben, bieden wij de grammar app. Grammatica kan voor hen een goede ondersteuning bieden bij het verder uitbouwen van hun vaardigheid in het Engels.

Ontdek de wereld.