Groep 5-6a |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Thema
|
kennis maken, gewoontes in de klas |
dieren |
blij zijn |
stunts |
pokémon |
beschrijven van plaatsen |
een geheime missie |
muziek |
de ruimte |
activiteiten en spelletjes voor in de auto |
dansen |
reizen, vakantie |
Lezen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Luisteren |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spreken |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Schrijven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Woordenboekgebruik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grammatica |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lezen
Tijdens lesson 1/2 van song 2 (Lose somebody van Kygo, OneRepublic) gaan de kinderen:
Lezen ter informatie: een tekst over eigenschappen van dieren begrijpen
Lezen
Tijdens lesson 1/2 van song 3 (Happy van Pharell Williams) gaan de kinderen oriënterend lezen:
- informatie halen uit posters over blij zijn
Lezen
Tijdens lesson 1/2 van song 3 (I ain’t worried van OneRepublic) gaan de kinderen oriënterend lezen:
- belangrijke informatie vinden en begrijpen in een advertentie voor een stuntacteur
Lezen
Tijdens lesson 1/2 van song 5 (Celestial van Ed Sheeran) gaan de kinderen:
- Lezen ter informatie: een tekst over Ed Sheerans liefde voor Pokémon begrijpen
Lezen
Tijdens lesson 1/2 van song 6 (Shotgun van George Ezra) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:
Lezen
Tijdens lesson 1/2 van song 7 (Sharks van Imagine Dragons) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:
- zinnen met informatie over een geheime missie begrijpen
Lezen
Tijdens lesson 1/2 van song 8 (Dynamite van BTS) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:
- Lezen ter informatie: informatie uit een websiteartikeltje over de muziekinstrumenten van de bandleden van BTS halen
- Oriënterend lezen: informatie uit een factsheet van een popband halen
Lezen
Tijdens lesson 1/2 van song 9 (Far away from home van Sam Feldt & Vize feat. Leony) gaan de kinderen lezen ter informatie:
- een tekstje begrijpen over wat je mee kunt nemen de ruimte in
Lezen
Tijdens lesson 1/2 van song 10 (Sunroof van Nicky Youre) gaan de kinderen oriënterend lezen;
- bepalen waar een artikeltje in een tijdschrift over gaat
- Lezen ter informatie: tips over spelletjes voor in de auto begrijpen
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 1 (Don’t you worry van The Black Eyed Peas, Shakira, David Guetta) gaan de kinderen;
Kijken naar tv, film en video: woorden in een video over begroetingen herkennen
Identificeren van aanwijzingen en afleiden van interpretaties: de betekenis van gebaren die je in de klas kunt gebruiken achterhalen.
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 2 (Lose somebody van Kygo, OneRepublic) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media:
- een video over gorilla’s begrijpen
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 4 ( I ain’t worried van OneRepublic) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media:
Kijken naar tv, film en video: begrijpen wat kinderen en een regisseur in een video vertellen over stunts.
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 5 (Celestial van Ed Sheeran) gaan de kinderen gesprekken tussen andere mensen begrijpen:
- Gebaarde en gesproken media begrijpen: getallen verstaan
- begrijpen wat er gebeurt tijdens een spelletje en wie er wint en wie verliest
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 6 (Shotgun van George Ezra) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media:
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 7 (Sharks van Imagine Dragons) gaan de kinderen gebaarde en gesproken media begrijpen:
- een interview over een geheime missie begrijpen
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 8 (Dynamite van BTS) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media
- woorden herkennen in een lied, begrijpen waar een lied over gaat
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 8 (Far away from home van Sam Feldt & Vize feat. Leony) gaan de kinderen luisteren naar mededelingen en instructies:
- een oproep voor een ruimtereis begrijpen
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 10 (Sunroof van Nicky Youre) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media:
- tips begrijpen over wat je kunt doen tijdens een lange autorit, begrijpen wat er gebeurt in een video van Nicky Youre
- begrijpen wat een jongen en zijn moeder tijdens een autorit zeggen
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 11 (Can’t stop the feeling van Justin Timberlake) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media:
- begrijpen wat juryleden van een dans vinden
Luisteren
Tijdens lesson 1/2 van song 12 (Perfect strangers van Jonas Blue) gaan de kinderen luisteren naar aankondigingen en instructies:
- woorden in een weerbericht verstaan
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 1 (Don’t you worry van The Black Eyed Peas, Shakira, David Guetta) gaan de kinderen;
Conversatie: jezelf voorstellen en vertellen waar je woont
Ervaringen beschrijven: vertellen welke gewoontes er in jouw klas zijn
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 2 (Lose somebody van Kygo, OneRepublic) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 3 (Happy van Pharell Williams) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken een conversatie voeren;
- vertellen waar je gelukkig van wordt, vragen waar iemand gelukkig van wordt, vertellen wat je altijd doet als je blij bent.
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 4 (I ain’t worried van OneRepublic) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende doen:
- Conversatie: praten over welke stunt je wel zou willen doen
- Informele discussie: je mening geven over een stunt
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 5 (Celestial van Ed Sheeran) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken informatie uitwisselen;
- vertellen hoeveel punten een Pokémonkaart heeft tijdens een spelletje
en je
- Gesprekspartner begrijpen: snappen wat je tegenstander tijdens een spelletje zegt
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 6 (Shotgun van George Ezra) gaan de kinderen;
- Informatie uitwisseling: vertellen waar je bent en hoe het er daar uitziet, vertellen wat je op een plaatje ziet.
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 7 (Sharks van Imagine Dragons) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken informatie uitwisselen:
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 9 (Far away from home van Sam Feldt & Vize feat. Leony) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 10 (Sunroof van Nicky Youre) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken informatie uitwisselen;
- praten over wat je graag doet tijdens een lange autorit
- Conversatie: ‘Ik zie, ik zie wat jij niet ziet’ spelen
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 11 (Can’t stop the feeling van Justin Timberlake) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken instructies geven:
- Doelgerichte samenwerking: instructies geven over hoe je een dans moet uitvoeren, instructies over een dans begrijpen
Spreken
Tijdens lesson 1/2 van song 12 (Perfect strangers van Jonas Blue) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:
- Monoloog informatie geven: vertellen wat voor weer het in een land is
- Informatie uitwisseling: vragen en vertellen wat voor weer het is
Schrijven
Tijdens lesson 1/2 van song 2 (Don’t you worry van The Black Eyed Peas, Shakira, David Guetta) gaan de kinderen bij het onderdeel creatief schrijven het volgende doen:
* woorden op een poster invullen
Schrijven
Tijdens lesson 1/2 van song 3 (Happy van Pharell Williams) gaan de kinderen creatief schrijven:
- een poster maken met dingen waar je blij van wordt
Schrijven
Tijdens lesson 1/2 van song 3 (I ain’t worried van OneRepublic) gaan de kinderen creatief schrijven:
- nieuwe stunts bedenken en de woorden daarvoor opschrijven
Schrijven
Tijdens lesson 1/2 van song 8 (Dynamite van BTS) gaan de kinderen bij het onderdeel schrijven het volgende doen:
- een facstheet over een popband invullen
Schrijven
Tijdens lesson 1/2 van song 9 (Far away from home van Sam Feldt & Vize feat. Leony) gaan de kinderen voor het onderdeel formulieren:
- een inschrijfformulier voor een ruimtereis invullen
Schrijven
Tijdens lesson 1/2 van song 8 (Can’t stop the feeling van Justin Timberlake) gaan de kinderen bij het onderdeel creatief schrijven het volgende doen:
Schrijven
Tijdens lesson 1/2 van song 12 (Perfect strangers van Jonas Blue) gaan de kinderen bij het onderdeel creatief schrijven:
- woorden op een poster invullen
Grammatica
Tijdens lesson 1/2 van song 2 (Lose somebody van Kygo, OneRepublic) komen aan bod:
– have got (hebben)
– present continuous
Grammatica
Tijdens lesson 1/2 van song 4
(I ain’t worried van OneRepublic) komen korte antwoorden aan bod;
- Yes, I do. / No, I don’t.
Grammatica
Tijdens lesson 1/2 van song 5 (Celestial van Ed Sheeran) komen aan bod;
Grammatica
Tijdens lesson 1/2 van song 5 (Shotgun van George Ezra) komen aan bod;
Grammatica
Tijdens lesson 1/2 van song 7 (Sharks van Imagine Dragons) komen aan bod:
Grammatica
Tijdens lesson 1/2 van song 8 (Dynamite van BTS) komen aan bod:
Grammatica
Tijdens lesson 1/2 van song 11 (Can’t stop the feeling van Justin Timberlake) komen de volgende bijwoorden aan bod;
Grammatica
Tijdens lesson 1/2 van song 12 (Perfect strangers van Jonas Blue) komt het woord can aan bod.