Zoeken

Ervaringen Maaslandcollege Oss

Ben je benieuwd naar de ervaringen van collega-docenten met Blink Engels? Claire Termeer is docent Engels op het Maaslandcollege Oss. Zij vertelt je graag meer!

Hoe bevalt het werken met Blink Engels?
“Over de methode ben ik erg enthousiast. En omdat ik zelf zo enthousiast ben, kan ik dat makkelijk overbrengen aan de leerlingen. De digitale leeromgeving maakt het ook easy om een overzicht te krijgen van hoe ver de leerlingen zijn en wat er eventueel beter kan.”

Wat vinden jouw leerlingen van de methode?
“Als ik met een nieuw topic start, dan beginnen leerlingen direct met elkaar te praten en te discussiëren in het Engels, waarbij ze goed naar elkaar luisteren.

Ik had een leerling die al een tijdje niet meer gemotiveerd was en eigenlijk niets meer voor school wilde doen. Toen we met de topic Game Worlds begonnen, kwam hij plotseling tot leven. Hij deed actief mee en vertelde zijn klasgenoten in het Engels over verschillende games. De task had hij al af voordat de rest er überhaupt aan begonnen was en hij heeft tien pagina’s volgeschreven over zijn eigen beelden voor zijn game world. Hij kreeg een 10. Ik heb hem een aantal links gestuurd voor vervolgopleidingen in game design. Hij ziet nu in waarom hij aan school moet werken en hij heeft elke keer weer zin in de lessen Engels.

Laatst hoorde ik een paar leerlingen praten over de topic Jack the Ripper, waarin ze hun eigen onderzoek doen: “This is so interesting, I really love this topic. I would love to do this when I’m older.” Dat vind ik het gave aan werken met Blink Engels.

Hoe gaat het met Engels spreken in de klas?
“Zelfs in de brugklas beginnen leerlingen veel sneller Engels te praten. Ze durven meer en ze vinden het interessant. Leerlingen lachen met elkaar en vergeten dat ze bang zijn om fouten te maken.”

Wat is voor jou het verschil met andere methodes?
“Er is een groot verschil. Blink Engels is geen droge stof en de teksten zijn goed afgestemd op de leerjaren en niveaus van de leerlingen. Je gaat niet meer pagina voor pagina door de stof. Dat is zeker wennen, maar je kan hierin juist je eigen manier vinden. Grammatica is verwerkt in de methode, maar je hebt als docent veel ruimte om zelf dingen toe te voegen. Dit vind ik echt gaaf. Iedereen doet dit op zijn of haar eigen manier en heeft eigen trucs. De methode dwingt je bijna om deze trucs te gebruiken, in plaats van steeds dezelfde saaie uitleg uit het boek.

Heb je tips voor nieuwe Blink Engels-docenten?
“Neem de tijd om de methode te leren kennen en zelf door te werken voordat je met je leerlingen aan de slag gaat. Het is namelijk echt wennen, zo’n nieuwe methode. Maak gebruik van het digitale werkboek en de resultaten-pagina. Je krijgt zo makkelijk overzicht. En wees bereid om je eigen manier te vinden in hoe je grammatica over gaat brengen. Je hebt ook je eigen ambassadeur van Blink bij wie je altijd terechtkan met allerlei soorten vragen. Ik zou zeggen: maak hier gebruik van, want dit helpt je echt op weg!”

Ontdek de kracht van beter leren.
Blink maakt gebruik van cookies

Met behulp van deze cookies kunnen we informatie verzamelen over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om je buiten onze website relevante aanbiedingen te tonen. En worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken. Door op 'Ok' te klikken stem je in met het plaatsen van cookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen aanpassen'. Meer informatie over cookies.

Wij gebruiken de volgende cookies:

We slaan je instellingen op in een cookie. Wil je later je instellingen wijzigen? Verwijder dan de cookies via je browser.

Cookie instellingen