Geschiedenis voortgezet onderwijs

Onze methode is een digitale methode, die ook op papier gebruikt kan worden en systematisch de tien tijdvakken volgt. De lesmethode trekt leerlingen het verleden in door een spannende uitdaging bij ieder thema. Een uitdaging kan een interactief verhaal zijn, een rollenspel, een duivels dilemma, een realistische opdracht of een what if scenario. Door de activerende, afwisselende werkvormen en het unieke bron- en beeldgebruik vormen leerlingen een goed beeld van de tijd en onthouden ze de leerstof beter.
Als docent heb je binnen een thema steeds alle ruimte en aanknopingspunten om verhalen te vertellen, tips te geven en achtergronden toe te lichten. Je kunt hiervoor putten uit suggesties en extra (bron)materialen bij de methode, maar ook uit eigen materiaal.

Proeflessen vanaf oktober 2017

Binnenkort vind je hier uitgebreidere informatie terug. Gratis proeflessen, om een kijkje in de methode te nemen, zijn in schooljaar 2017-2018 beschikbaar. Ben je nu al nieuwsgierig en heb je behoefte aan meer informatie? Neem dan contact op met onze uitgever Firien Dubben: firien.dubben@blink.nl.

Partnerscholen

Net als al onze methodes wordt ook onze nieuwe methode geschiedenis volledig ontwikkeld samen met docenten van circa 30 partnerscholen. Tijdens het ontwikkeltraject, maar ook daarna. Onze lesmethodes zijn nooit ‘klaar’. Met de feedback, tips en idee├źn van docenten en leerlingen wordt het materiaal continu verbeterd en doorontwikkeld. Docenten die ons adviseren geven terug dat ze dit ook voor zichzelf waardevol vinden. Om met een nieuwe blik naar hun eigen onderwijs te kijken en zichzelf uit te dagen nieuwe technieken en werkvormen te proberen. Ook het delen van ervaringen met collega’s van andere partnerscholen ervaren ze als verrijkend. Wil je als docent of school meewerken aan de ontwikkeling van deze nieuwe methode en een jaar lang gratis ons lesmateriaal proberen in de klas? Meld je dan aan als partnerschool.

Meld je aan