Zoeken

Het nieuwe lezen in de pers

Het Nederlands Dagblad bracht de boodschap van ‘het nieuwe lezen’ in chocoladeletters. “We zijn totaal doorgeslagen met saaie teksten en nutteloze vragen”, ook bij De Nieuws BV op radio 1 wonden ze er geen doekjes om. En Didactief online constateerde dat “bijna een kwart van de Nederlandse vijftienjarigen onvoldoende geletterd is”. Door onze ambassadeurs werd onze boodschap ook breed opgepakt in de pers. En daarmee onderwerp voor het publiek debat.

Inmiddels hebben we 2,4 miljoen mensen bereikt, 5.500 boeken verzonden naar leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs, ouders en andere geïnteresseerden en hebben 100 proefscholen Het nieuwe lezen omarmd.

Hieronder een greep uit de publicaties:

Ontdek de kracht van beter leren.
Blink maakt gebruik van cookies

Met behulp van deze cookies kunnen we informatie verzamelen over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om je buiten onze website relevante aanbiedingen te tonen. En worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken. Door op 'Ok' te klikken stem je in met het plaatsen van cookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen aanpassen'. Meer informatie over cookies.

Wij gebruiken de volgende cookies:

We slaan je instellingen op in een cookie. Wil je later je instellingen wijzigen? Verwijder dan de cookies via je browser.

Cookie instellingen