Efteling

Doel: Sprookjesboom in de spotlight

De Efteling wilde haar Sprookjesboom-concept op een nieuwe manier onder de aandacht brengen, gebruikmakend van het bereik en de expertise van Blink.

 

Concept en samenwerking

Met onze kennis en expertise van de basisschooldoelgroep hebben we de tweede editie van het Sprookjesboom magazine vormgegeven. Een speciaal tijdschrift voor kinderen van 3 tot 7 jaar. Het magazine werd twee keer per jaar verspreid bij het blad Bobo. Hiermee zijn de bestaande distributiekanalen en de doelgroep van Blink ingezet om Sprookjesboom onder de aandacht te brengen. Tevens werd er in de Back to school-campagne aandacht besteed aan de Sprookjesboom magazines die bij het abonnement zijn verschenen en waarmee 95% van de doelgroep is bereikt.

 

“De Efteling is altijd bezig om haar kindermerken Jokie en Sprookjesboom onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Samen met Blink Uitgevers zijn wij aan de slag gegaan om een Sprookjesboom Magazine te ontwikkelen. Geweldig hoe een eerste idee heeft geresulteerd in een prachtig vormgegeven magazine wat perfect bij de doelgroep past. Wij kijken nu al uit naar de volgende editie!” - Janske Wijga, Manager Media & Brand Development