Betekenisvol Engels.
De taal van de grote gebeurtenissen én van het protest. Dát is het Engels dat leerlingen in het voortgezet onderwijs willen leren. Omdat het past bij hun belevingswereld en wat ze willen bereiken.
Dit betekenisvolle Engels zorgt voor een andere energie in de klas. Omdat de leermotivatie hoger is, doen leerlingen met meer enthousiasme mee.
Zelf ervaren hoe dit in jouw klas werkt? Ontvang gratis het lesidee ‘Raise your voice’.
Dát Engels wil
ik leren.
Ontdek hoe betekenisvol Engels werkt in je klas.
Om je een goede indruk te geven van de rijke lessen van Blink Engels voor het voortgezet onderwijs, kun je gratis het topic ‘Raise your voice’ uitproberen met je klas.
Deze les gaat in op wereldwijde protesten met betrekking tot grote maatschappelijke thema’s. Kijk en luister (en discussieer) met je leerlingen over onder andere de protestmars Women’s March, het klimaatactivisme van Just Stop Oil (door soep tegen een Van Gogh-schilderij te gooien) en een ludieke actie van Greenpeace tegen Shell bij een Formule 1-prijsuitreiking.
In de taak organiseren jouw leerlingen vervolgens hun eigen protest.
Cocreatie brengt betekenisvol Engels in de klas.
Leerlingen doorzien direct of een tekst ‘echt’ is of alleen verzonnen voor het lesboek. Bij Blink doen we er veel onderzoek naar. We duiken in de vakliteratuur en volgen de onderwijskundige en leerpsychologische ontwikkelingen. En we spreken veel met docenten én leerlingen.
In deze video van zeven minuten vertellen de methodeontwikkelaars je meer over hoe zij samen met docenten en hun leerlingen betekenisvol Engels in de les brengen.
Vind verdieping. Bekijk onze selectie van artikelen.
Wij volgen de ontwikkelingen in ons vak op de voet. Interessante artikelen delen we graag. Je vindt ze hieronder.
Text and task authenticity in the EFL classroom
– William Guariento en John Morley –
Authentieke teksten is een, maar het is vervolgens bijna net zo belangrijk om leerlingen daar authentieke taken mee te laten uitvoeren. Uitdagingen die ze ook tegenkomen als ze de taal in het echt gebruiken. In dit artikel bespreken de auteurs vier aspecten van dit soort taken.
Schrijfkilometers maken in het
Engels
-Karin Epping –
Om beter te leren schrijven moet je het veel doen. Toch blijft schrijfvaardigheid vaak onderbelicht bij het vak Engels (en andere vreemde talen). Feedback geven is tijdrovend en leerlingmotivatie is vaak laag. Werken volgens het principe van learning by doing in laagdrempelige, betekenisvolle situaties kan veel opleveren.
Drie pijlers van betekenisvol lesmateriaal
-Marcel Lemmens –
Vraag educatieve uitgevers naar de kenmerken van hun leergang Duits, Engels of Frans en ongetwijfeld zullen ze het begrip betekenisvol noemen. Maar wat betekent ‘betekenisvol’ eigenlijk? En hoe zorg je ervoor dat leerlingen niet afhaken, maar juist aanhaken en ook nog eens nuttige taal leren?
“Leerlingen durven Engels te spreken en vergeten dat ze bang zijn om fouten te maken”
Claire Termeer, docent op het Maaslandcollege in Oss
Probeer Blink Engels uit op jouw manier.
Probeer Blink Engels vrijblijvend uit in jouw klas. In je eigen tempo en wanneer het jou uitkomt. Dat kan op verschillende manieren. Kies welke bij jou past:
- Probeer de gratis proeflessen;
- Maak een gratis proefaccount aan (inclusief een zichtzending van een leerwerkboek naar keuze);
- Maak een afspraak met een methodespecialist.