De Binkies van Blink

Wat doe je als alle leerkrachten in Nederland besluiten om een dag lang te staken? Bij Blink was het antwoord op die vraag even simpel als gezellig en slim: neem je de kinderen gewoon mee naar kantoor.

Waar veel ouders tijdens de landelijke leerkrachtenstaking in 2017 met hun handen in het haar zaten, zagen de medewerkers van Blink juist mogelijkheden. Neem alle kinderen in de bassischoolleeftijd mee naar kantoor en leer van ze

Win – Win

Blink zorgde voor een te gekke invulling van de ‘spijbeldag’ met o.a. mad science, bootcamp, een workshop tijdschrift maken en een Bobo sing-a-long. Ook werden er 4 break-out sessies georganiseerd waarbij de Blinkers hun eigen ‘Binkies’ observeerden. De observaties en de daaruit volgende insights gingen bij ons op ‘de muur’. Voor de kinderen een actieve invulling van hun dag en voor ons heel waardevol om insights te generen in de doelgroep. Een typisch gevalletje win-win!

Het verhaal van de leerkrachtenstaking geeft goed weer hoe Blink iets voor zich laat werken. Want natuurlijk bleef het niet bij die ene dag: de tijd was rijp om van de Binkies een concreet product te maken. Eentje die de essentie van Blink glashelder weergeeft.

Succesverhaal: lespakket ontwikkelen mét de doelgroep

Een school is een uitstekende broedplaats voor microben zoals bacteriën, virussen en schimmels. De GGD Hart voor Brabant zocht daarom in 2019 naar een aansprekende manieren om het onderwerp onder de aandacht te brengen bij basisschoolleerlingen. Wat moesten ze ontwikkelen om de kinderen wel structureel hun handen te laten wassen?

In co-creatie met scholen ontwikkelden we samen een interactief lespakket voor kinderen in groep 7 en 8. We toetsten bij leerlingen en leerkrachten wat zou werken: proefjes voor leerlingen en een duidelijke structuur en duidelijke leerdoelen voor leerkrachten. Het resultaat? Een Microben-pretpakket met o.a. spectaculaire proefjes en een grote handwas-quiz. 

Laat de Binkies van Blink voor je werken

Hoe weet je nou beter of een idee of product aanslaat bij de doelgroep dan door het ze zelf te laten vertellen en testen? Dat is dan ook precies wat de Binkies van Blink doen. Een representatieve en exclusieve community van 200 kinderen (leeftijd 4 t/m 12 jaar), hun ouders en leerkrachten, waarmee we samen unieke cross-mediale concepten bedenken, testen en ontwikkelen.

Wij bieden klanten ook de mogelijkheid om met deze waardevolle community aan de slag te gaan. Externe partijen kunnen de Binkies inschakelen voor het ophalen van insights, conceptontwikkeling en co-creatie. Het is mogelijk om het gehele traject samen te doorlopen of slechts één onderdeel hiervan.

 

 

Ontdek de wereld.