Case: Waterschap Limburg
Met branded content leren kinderen in Limburg over waterbeheer
Wild van bevers
Hoe leg je op een begrijpelijke en prikkelende manier aan kinderen uit wat het Waterschap doet? Én hoe belangrijk de rol van water in ons land eigenlijk is. Om het bewustzijn van kinderen over deze onderwerpen te vergroten, ontwikkelde Blink in opdracht van Waterschap Limburg een tweedelige digitale ontdekkingsles voor groep 3 t/m 6, waarin kinderen actief aan de slag gingen met waterbeheer:
Deel 1 – De Beverquiz: Hoe bouwen bevers eigenlijk dammen en wat betekent dit voor waterstromen? Een parallel met het werk van het waterschap.
Deel 2 – Werken als een Bever: Kinderen testen verschillende materialen (hout, klei, stenen, legoblokjes) om zelf een dam te bouwen en te ervaren hoe water reageert.
Daarnaast werd een custom made Wild van Freek mini-special uitgebracht, met:
- Limburgse waterdieren in de hoofdrol
- Custom-made strip met Maastricht als decor, over het nut van tegelwippen voor het klimaat
- Lokale problematiek in redactionele content onder de aandacht gebracht
Impact:
-
1000+ leerlingen in groep 3 t/m 6 leerden spelenderwijs over waterbeheer
-
40.000 specials verspreid in Limburg
-
Waterschap Limburg kreeg zichtbaarheid in een sterke, educatieve context