Case: Toyota
Toyota versterkt associatie met duurzaamheid middels sterke multichannel campagne
Ontwerp de auto van de toekomst!
Toyota, als lanceringspartner van het eerste uur van Wild van Freek, wilde haar kernwaarden – natuur, groen en duurzaamheid – op een aansprekende manier onder de aandacht brengen van kinderen vanaf 7 jaar en hun ouders. Samen ontwikkelden we een unieke ontwerpwedstrijd: Ontwerp de auto van de toekomst!
Creatief meedenken over duurzame mobiliteit
Kinderen werden uitgedaagd om na te denken over hoe auto’s in de toekomst nog duurzamer kunnen zijn. Hoe ziet een auto eruit die goed is voor de natuur? Welke innovatieve, milieuvriendelijke oplossingen kunnen ze bedenken? Deelnemers stuurden hun ideeën en tekeningen in via een speciaal ontwikkelde online actiepagina.
Om de wedstrijd breed onder de aandacht te brengen, creëerden we diverse print-advertorials, zetten we social media in en maakten we gebruik van onze nieuwsbriefkanalen. Het resultaat? Meer dan 300 originele en creatief uitgewerkte inzendingen van kinderen die hun eigen groene droomauto ontwierpen.
Daarnaast ontwikkelden we een custom-made vakantieboek voor op de achterbank als loyaliteitsactie richting Toyota-rijders.
Impact:
-
300+ creatieve inzendingen van kinderen uit heel Nederland
-
Bewustwording over duurzaamheid en innovatie bij de jonge generatie
-
Multichannel campagne met een sterke aanjaagkracht via print, online en social