Zoeken

Case: Scouting Nederland

Scouting Nederland versterkt binding leden met eigen magazine

Ontwikkeling nieuw zomerboek voor avontuurlijke scouts

In 2023 vond Scouting Nederland het tijd om hun magazine-formule volledig op de schop te gooien. Van 6x per jaar een A5-magazine voor alle leden, naar één lekker dik zomerboek voor bevers, welpen en scouts (jeugdleden 5 t/m 14 jaar).Blink ontwikkelde hiervoor een volledig nieuwe redactionele formule en huisstijl.

Het zomerboek daagt uit om samen met leeftijdsgenoten op avontuur te gaan en actief te zijn in de buitenlucht. Op Avontuur  inspireert en informeert over de talloze outdoor mogelijkheden in eigen land en soms daarbuiten. Het magazine sluit aan bij de belevingswereld van jonge ontdekkers en versterkt het gevoel van verbondenheid met Scouting Nederland.

Impact:

  • 60.000 kinderen gaan iedere zomervakantie actief aan de slag met de content uit het magazine.

  • Het magazine versterkt het gevoel onder leven dat ze onderdeel uitmaken van een landelijke organisatie.

Ontdek de kracht van beter leren.
Blink maakt gebruik van cookies

Met behulp van deze cookies kunnen we informatie verzamelen over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om je buiten onze website relevante aanbiedingen te tonen. En worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken. Door op 'Ok' te klikken stem je in met het plaatsen van cookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen aanpassen'. Meer informatie over cookies.

Wij gebruiken de volgende cookies:

We slaan je instellingen op in een cookie. Wil je later je instellingen wijzigen? Verwijder dan de cookies via je browser.

Cookie instellingen