Case: Scouting Nederland
Scouting Nederland versterkt binding leden met eigen magazine
Ontwikkeling nieuw zomerboek voor avontuurlijke scouts
In 2023 vond Scouting Nederland het tijd om hun magazine-formule volledig op de schop te gooien. Van 6x per jaar een A5-magazine voor alle leden, naar één lekker dik zomerboek voor bevers, welpen en scouts (jeugdleden 5 t/m 14 jaar). Blink ontwikkelde hiervoor een volledig nieuwe redactionele formule en huisstijl.
Het zomerboek daagt uit om samen met leeftijdsgenoten op avontuur te gaan en actief te zijn in de buitenlucht. Op Avontuur inspireert en informeert over de talloze outdoor mogelijkheden in eigen land en soms daarbuiten. Het magazine sluit aan bij de belevingswereld van jonge ontdekkers en versterkt het gevoel van verbondenheid met Scouting Nederland.
Impact:
-
60.000 kinderen gaan iedere zomervakantie actief aan de slag met de content uit het magazine.
-
Het magazine versterkt het gevoel onder leven dat ze onderdeel uitmaken van een landelijke organisatie.