Case: Naturalis
Naturalis creëert miljoenenbereik voor nieuwe Triceratops-expositie
Projectthema Blink Wereld in samenwerking met Naturalis
Naturalis had een wereldprimeur: de vondst van een kudde Triceratopsen in Wyoming. Deze unieke ontdekking verdiende een breed podium. Maar hoe breng je zo’n wetenschappelijke doorbraak op een aansprekende, educatieve manier de klas in en wek je verwondering bij kinderen?
Blink ontwikkelde – met Naturalis als educatief partner- een interactief projectthema binnen de lesmethode Blink Wereld. Leerlingen uit groep 5 t/m 8 maken in drie lessen kennis met de kudde Triceratopsen en komen door zelf onderzoek te doen steeds meer te weten over deze bijzondere dino’s. Het doel van deze lessen is om zoveel mogelijk kinderen in de bovenbouw vanuit verwondering en verbeelding de vondst laten onderzoeken.
Daarnaast zorgde Blink via de jaarlijkse Back to School-campagne voor een ongekende aanjaagkracht: met inspirerende advertorials in Okki, Wild van Freek en National Geographic Junior werden ruim 1,4 miljoen kinderen in Nederland en België aangespoord om de Naturalis-tentoonstelling te bezoeken.