Case: Albert Heijn
Albert Heijn versterkt boodschap loyaliteitscampagne via digiles
Case 1: Dieren laten van zich horen (2024)
Veel diersoorten en hun leefgebieden worden bedreigd. Albert Heijn wilde hier bewustzijn over creëren en klanten meenemen in de bijzondere dierenwereld en startte daarom in 2024 samen met Freek Vonk en WWF-NL de campagne ‘Dieren laten van zich horen’. Aan Blink de vraag om de impact van de campagne te vergroten onder kinderen in de klas.
In samenwerking met Studio Freek, WWF-NL en Albert Heijn ontwikkelde Blink een gratis lespakket waarin de klas elkaar op een speelse en laagdrempelige manier leerde kennen. De kinderen leren in de les naar elkaar te luisteren door in groepjes de ‘dieren laten van zich horen’-quiz te maken. Al spelend ontdekken ze hoeveel ze samen al weten over de bedreigde dieren op onze aarde. Hierna leren ze hoe ze als klas samen van zich kunnen laten horen om de bedreigde dieren te helpen. Ze ervaren dat je door samen te werken meer kunt dan alleen.
Impact:
-
80.000 kinderen lieten van zich horen voor bedreigde dieren
-
4,8 miljoen activatie-minuten in de klas
Neem een kijkje in de klas. Bekijk de video.
Case 2: Expeditie Oceaan in de klas (2022)
Met de loyaliteitscampagne ‘Expeditie Oceaan’ (2022) wilde Albert Heijn kinderen samen met partners Freek Vonk en Naturalis op een positieve manier verwonderen over de magische maar ook bedreigde onderwaterwereld.
Blink heeft in opdracht van Albert Heijn groepsvormingslessen ontwikkeld voor groep 5/6 en 7/8. Aan de hand van sprekende voorbeelden uit de magische onderwaterwereld, leerden kinderen zichzelf en elkaar beter kennen.
De campagne is bekroond met een Bronze Esprix Awards in de categorie Sales Promotions & Activations. Een prachtig compliment voor de mooie samenwerking met Albert Heijn, Lumen Loyalty, Naturalis Biodiversity Center, Blink, Airborne.audio , Boomerang. Part of Publicis Groupe, TBWA\NEBOKO en Dentsu.
Naast de lesmodules, ontwikkelde Blink ook twee op maat gemaakte advertorials in de kindertitels Wild van Freek en National Geographic Junior en werden er Expeditie Oceaan-spaarkaarten meegehecht op de covers van de tijdschriften.
Impact:
-
2.900 leerkrachten hebben de les gegeven
-
70.300 kinderen hebben de les van 1,5 uur gevolgd
-
195.510 bereik met advertorials en opplakkers in Wild van Freek en National Geographic Junior