Zoeken

Lesopbouw modules

Kritisch denken is over het algemeen de belangrijkste drijfveer voor docenten geschiedenis in de onderbouw van het voortgezet onderwijs, maar om het écht een plek te geven in het onderwijs is vaak lastig. Er bestaat een spanningsveld tussen dat wat geschiedenisdocenten zeggen te beogen aan de ene kant en de lespraktijk aan de andere kant. Wat staat kritisch denken in de weg en aan welke randvoorwaarden moeten de leeromgeving en het lesmateriaal voldoen om het te bevorderen?

Hiernaar hebben wij sinds 2013 samen met docenten en leerlingen onderzoek gedaan. Daarover lees je meer in dit artikel. Hieronder lees je hoe wij de didactische designprincipes en uitgangspunten voor lesmateriaal hebben vertaald in een methodeconcept en lesopbouw.

 

Ontdek de wereld.
Blink maakt gebruik van cookies

Met behulp van deze cookies kunnen we informatie verzamelen over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om je buiten onze website relevante aanbiedingen te tonen. En worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken. Door op 'Ok' te klikken stem je in met het plaatsen van cookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen aanpassen'. Meer informatie over cookies.

Wij gebruiken de volgende cookies:

We slaan je instellingen op in een cookie. Wil je later je instellingen wijzigen? Verwijder dan de cookies via je browser.

Cookie instellingen