Zoeken

Leerdoelenoverzicht

Bij elke song (lesson A en B) hebben we leerdoelen vastgesteld. In het schema zie je per niveau een overzicht van de leerdoelen van de 12 songs van dit jaar.

Kies via de button van welk niveau je het schema wilt zien. De nummers 1-12 corresponderen met de songs van het desbetreffende niveau. Klik op de vinkjes om uitleg te krijgen hoe de doelen van een specifieke vaardigheid verwerkt zijn in die song.

Niveau 3C 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Thema Slaap- feestjes Beschrijven van personen Beschrijven van personen Smoesjes TikTok Woonplaats Beschrijven van personen Kennis maken & omgangs- vormen Muziek Je verstaan- baar maken in het Engels Bucket- list Reizen
Lezen
Luisteren
Spreken
Schrijven
Woordenboekgebruik
Grammatica

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (No sleep van Martin Garrix feat. Bonn) gaan de kinderen correspondentie lezen: een advies over een slaapfeestje begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (If I can’t have you  van Shawn Mendes) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een webartikel over beroemde
vrienden van Shawn Mendes
begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Human van Rag’n’Bone Man) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een tekst over het maken van een videoclip begrijpen & een stukje song-tekst begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (It ain’t me van 4 Kygo ft. Selena Gomez) gaan de kinderen:

  • oriënterend lezen: smoesjes vinden in een lijst

  • Lezen om informatie op te doen: een stukje songtekst begrijpen

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Old town road van Lil Nas X
ft. Billy Ray Cyrus) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een tekst over hoe je TikTok moet gebruiken begrijpen & begrijpen waar een songtekst over gaat.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Castle on the hill van Ed Sheeran) gaan de kinderen oriënterend lezen: informatie in een tekst over Framlingham vinden en begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (So am I van Ava Max) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: begrijpen wat kinderen over zichzelf vertellen & een blog van Ava Max begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (One last time van 8 Ariana Grande) gaan de kinderen het volgende lezen:

  • Lezen om informatie op te doen: een tekst over de kindertelefoon
    begrijpen
  • Correspondentie lezen: berichtjes met excuses begrijpen

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Symphonyvan Clean Bandit) gaan de kinderen instructies lezen: instructies om een muziekinstrument te maken begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Around the worldvan R3HAB) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een artikel over R3HAB in tijdschrift begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Stay van Zedd) gaan de kinderen oriënterend lezen:activiteiten en plaatsen vinden in een lijst.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Ciao, adios van Anne-Marie) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: informatie uit een tekst over bijzondere plaatsen halen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (No sleep van Martin Garrix feat. Bonn) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:

  • een interview met Martin Garrix begrijpen

  • een video met tips over slaapfeestjes begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (If I can’t have you  van Shawn Mendes) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:

  • een gesprekje tussen Shawn Mendes en Niall Horan begrijpen
  • Begrijpen waar een lied over gaat
  • een interview met Shawn Mendes begrijpen
  • een
    nieuwsbericht over Shawn Mendes en Camila Cabello begrijpen

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Human van Rag’n’Bone Man) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: een interview met Rag’n’Bone Man begrijpen & een interview met acteurs uit de clip begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (It ain’t me van 4 Kygo ft. Selena Gomez) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat & begrijpen welke klusjes iemand doet en waarom.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Old town road  van Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:

  • YouTube-filmpjes over Lil Nas X begrijpen
  • begrijpen wat
    een jongen zegt over een TikTok
    challenge

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Castle on the hill van Ed Sheeran) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:

  • begrijpen waar een lied over gaat
  • een beschrijving van een woonplaats begrijpen
  • een audiotour begrijpen

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (So am I van Ava Max) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:

  • begrijpen waar een lied over gaat
  • een video waarin mensen
    trucjes doen begrijpen
  • een video waarin iemand goocheltrucs doet begrijpen

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (One last time van 8 Ariana Grande) gaan de kinderen naar het volgende luisteren:

  • Gesprekken tussen moedertaalsprekers begrijpen: een gesprek op het schoolplein begrijpen
  • Luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over
    gaat

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Symphony van Clean Bandit) gaan de kinderen luisteren naar mededelingen
en instructies:een video met
instructies om een muziekinstrument te maken begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Around the world van R3HAB) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: een interview met R3HAB begrijpen & begrijpen wat fans over R3HAB zeggen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Stay van Zedd) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat & een filmpje over een bucketlist begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Ciao, adios van Anne-Marie) gaan de kinderen luisteren naar gesprekken tussen moedertaal- sprekers:

  • een gesprekje over reizen begrijpen.
  • een gesprek over een vakantie in Marokko begrijpen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (No sleep van Martin Garrix feat. Bonn) gaan de kinderen het volgende doen:

  • Informatie uitwisselen: vragen en vertellen wat iemand aan het doen is

  • Informatie uitwisselen: vertellen wat je eet op een feestje

  • Zaken regelen: vragen en vertellen hoe laat iets begint en eindigt

  • Zaken regelen: vertellen hoe laat het is

  • Informele gesprekken: iemand uitnodigen voor je feestje

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (If I can’t have you  van Shawn Mendes) gaan de kinderen infor-matie uitwisselen: vertellen waarom iemand belangrijk voor je is & iemand omschrijven.

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Human van Rag’n’Bone Man) gaan de kinderen informatie uitwisselen:

 

  • vertellen hoe iemand eruitziet
  • vragen hoe iemand eruitziet

 

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (It ain’t me van 4 Kygo ft. Selena Gomez) gaan de kinderen de volgende onderdelen oefenen:

  • Zaken regelen: zeggen dat je iets niet gaat doen

  • Zaken regelen: afspreken wie wat gaat doen

  • Informatie uitwisselen: zeggen wat je kunt en niet kunt doen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Old town road van Lil Nas X
ft. Billy Ray Cyrus) gaan de kinderen de volgende onderdelen oefenen:

  • Zaken regelen: instructies voor een dansbeweging geven
  • en vertellen wat iemand moet doen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Castle on the hill van Ed Sheeran) gaan de kinderen informele gesprekken voeren: over je huis en je woonplaats praten.

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (So am I van Ava Max) gaan de kinderen informatie uitwisselen:

  • vertellen welk trucje je kunt
  • iets over jezelf vertellen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (One last time van 8 Ariana Grande) gaan de kinderen de volgende onderdelen oefenen:

  • Zaken regelen: excuses aanbieden, zeggen dat je iets fout hebt gedaan
  • Informatie uitwisselen: advies geven

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Symphony van Clean Bandit) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken een monoloog houden:

  • een muziek-instrument beschrijven

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Around the world van R3HAB) gaan de kinderen zaken regelen:

  • een woord spellen
  • een woord omschrijven
  • zeggen als je iets niet begrijpt
  • vragen om her-haling

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Stay van Zedd) gaan de kinderen informatie uitwisselen:

  • vertellen wat je wel en niet wilt doen

  • vragen wat iemand graag wil doen

  • vragen wat iemands mening is

  • je mening geven

  • Zaken regelen: iemand uitnodigen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Ciao, adios van Anne-Marie) gaan de kinderen informatie uitwisselen over:

  • vragen hoe iemand wil reizen en daar
    antwoord op geven
  • vertellen wat je wilt doen en zien op reis
  • advies geven

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (No sleep van Martin Garrix
feat. Bonn) gaan de kinderen bij het onderdeel schrijven het volgende doen: een uitnodiging maken.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (If I can’t have you  van Shawn Mendes) gaan de kinderen creatief schrijven: een poster maken met zinnen over mensen die belangrijk voor je zijn.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (It ain’t me van 4 Kygo ft. Selena Gomez) gaan de kinderen creatief schrijven: opschrijven waarom je iets niet gaat doen.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Castle on the hill van Ed Sheeran) gaan de kinderen creatief schrijven:

  • zinnen over Londen en Framlingham opschrijven
  • een rond-wandeling door je woonplaats beschrijven

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (So am I van Ava Max) gaan de kinderen creatief schrijven:

  • Notities, berichten en formulieren: een Instagramprofiel invullen

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (One last time van Ariana Grande) gaan de kinderen creatief schrijven:een advies op-schrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Symphony van Clean Bandit) gaan de kinderen een creatief schrijven: een muziekinstrument beschrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Stayvan Zedd) gaan de kinderen het volgende doen:

  • Notities, berichten en formulieren: een lijstje maken met dingen die je nog graag wilt doen

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Ciao, adiosvan Anne-Marie) gaan de kinderen het volgende doen:

  • Notities, berichten en formulieren: een reisadvies voor een klasgenoot schrijven

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (No sleep van Martin Garrix feat. Bonn) komt aan bod:

  • vraagwoorden

  • tijdsaanduidingen

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (If I can’t have you  van Shawn Mendes) komt aan bod:

  • bijwoorden van tijd
  • persoonlijke
    voornaamwoorden

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Human van Rag’n’Bone Man) komt aan bod:

  • korte antwoorden
  • have got

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (It ain’t me van 4 Kygo ft. Selena Gomez) komt aan bod:

  • can’t

  • because

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Old town road van Lil Nas X
ft. Billy Ray Cyrus) komt aan bod:

  • gebiedende wijs

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Castle on the hill van Ed Sheeran) komt aan bod:

  • bezittelijke
    voornaamwoorden

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (So am I van Ava Max) komt aan bod:

  • can
  • can’t

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (One last time van Ariana Grande) komt aan bod:

  • should/shouldn’t

  • to be

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Symphonyvan Clean Bandit) komt aan bod:

  • <de overtreffende trap

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Stay van Zedd) komt aan bod:

  • voorzetsels van plaats

  • li>

    maanden van het jaar

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Ciao, adios van Anne-Marie) komt aan bod:

  • you should…

  • meervoud

Ontdek de wereld.
Blink maakt gebruik van cookies

Met behulp van deze cookies kunnen we informatie verzamelen over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om je buiten onze website relevante aanbiedingen te tonen. En worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken. Door op 'Ok' te klikken stem je in met het plaatsen van cookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen aanpassen'. Meer informatie over cookies.

Wij gebruiken de volgende cookies:

We slaan je instellingen op in een cookie. Wil je later je instellingen wijzigen? Verwijder dan de cookies via je browser.

Cookie instellingen