Niveau 3C |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Thema
|
afspraak maken |
films |
beroepen |
vrije tijd; spannende dingen om te doen |
op avontuur gaan |
dagdromen, beschrijven van ge - beurtenissen |
thuis en familie |
beschrijven personen |
verschillen tussen landen |
aanmoedig- en en aanwijzing- en geven |
vriendschap en verkering |
de wereld een beetje beter maken |
Lezen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Luisteren |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spreken |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Schrijven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Woordenboekgebruik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grammatica |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The middle van Zedd, Maren Morris and Grey) gaan de kinderen oriënterend lezen om informatie op te doen: informatie uit een WhatsAppgesprek halen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (What a man gotta do van Jonas Brothers) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: informatie uit een nieuwsbericht over films halen, informatie op
een website met reviews van films
begrijpen en over films halen en begrijpen wat er gebeurt in een filmscript.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Underdog van Alicia Keys) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:een nieuwsbericht over favoriete beroepen van kinderen begrijpen, een tijdschriftartikel over het werk van roadies begrijpen.
En correspondentie lezen: een bedankbriefje begrijpen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Love to govan Lost Frequencies, Zonderling & Kelvin Jones) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: grote lijnen van een artikel over een wereldreiziger begrijpen. En informatie uit een nieuwsbericht over wereldrecords halen.
Oriënterend lezen: een advertentie lezen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Alone, Pt. II van Alan Walker & Ava Max) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een stukje uit een dagboek begrijpen en een travelblog begrijpen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Perfect van Lucas & Steve) gaan de kinderen instructies lezen: begrijpen wat je moet doen bij een ontspannings-oefening.
Lezen om informatie op te doen:
begrijpen wat iemand schrijft over
een ontspannings- oefening.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Coming homevan Sheppard) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: informatie uit een tijdschrift- artikeltje over een artiest halen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Hey van Fais ft Afrojack) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: informatie uit een tekst over artiesten halen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (All things under the sunvan Wulf) gaan de kinderen oriënterend lezen: informatie uit een infographic halen en informatie uit een factsheet halen.
En Lezen om informatie op te doen:
een tijdschrift- artikel over een
wereldreiziger begrijpen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Flamesvan David Guetta & Sla) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:informatie uit een interview met David Guetta halen. En een tijdschriftartikel
over belang van videoclips
begrijpen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (These days van Rudimental) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:
een tijdschriftartikel begrijpen, een quiz in een tijdschrift begrijpen.
Correspondentie lezen: brieven aan een probleemrubriek begrijpen.
Lezen
Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (We can do better vMatt Simons) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een oproep voor een sponsorloop
voor verschillende goede doelen
begrijpen.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The middle van Zedd, Maren Morris and Grey) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: informatie uit een interview halen.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (What a man gotta do van Jonas Brothers) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:
- informatie uit een tv- programma halen
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Underdog van Alicia Keys) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen wat mensen over hun werk vertellen. Gesprekken tussen moedertaalsprekers
verstaan: een gesprek in
de klas over bijbaantjes begrijpen.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Love to govan Lost Frequencies, Zonderling & Kelvin Jones) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: reclames begrijpen en producten vergelijken.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Alone, Pt. II van Alan Walker & Ava Max) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: een oproep begrijpen.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Perfect van Lucas & Steve) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:
- een video over dagdromen in de klas begrijpen
- gesprekken tussen moedertaal- sprekers begrijpen: een gesprek over dagdromen begrijpen.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Coming homevan Sheppard) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Hey van Fais ft Afrojack) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames
- een interview met Afrojack begrijpen, een interview met Fais begrijpen
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (All things under the sunvan Wulf) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: begrijpen waar het refrein van een lied over gaat.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Flamesvan David Guetta & Sla) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (These days van Rudimental) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat en een interview begrijpen.
Luisteren
Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (We can do better vMatt Simons) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat en een reportage over een straatschool begrijpen.
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The middle van Zedd, Maren Morris and Grey) gaan de kinderen het volgende doen:
-
Informatie uitwisselen: de weg vragen en de weg wijzen
-
de weg in een gebouw wijzen
-
vertellen waar iemand is
-
Zaken regelen: en afspraak maken
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (What a man gotta do van Jonas Brothers) gaan de kinderen een publiek toespreken: een stukje uit een film naspelen.
En informatie uitwisselen:
vertellen wat voor soort film het is, vertellen waar een film over gaat, vertellen wie de hoofdpersoon in de film is, en vertellen wat je favoriete film is.
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Underdog van Alicia Keys) gaan de kinderen informatie uitwisselen:
- vertellen wat iemand vaak doet tijdens zijn werk
- Informele gesprekken voeren: vertellen over gewoontes
- Zaken regelen: vertellen wie je nodig hebt
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Love to govan Lost Frequencies, Zonderling & Kelvin Jones) gaan de kinderen de volgende onderdelen oefenen:
-
Monoloog: foto’s beschrijven
-
Openbare mededelingen:
iets aanprijzen
-
Informatie uitwisselen: vertellen hoe iets is
-
iemand overtuigen
-
vragen wat iemand voor spannends durft te doen
-
vertellen wat voor spannends je durft te doen
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Alone, Pt. II van Alan Walker & Ava Max) gaan de kinderen de volgende onderdelen oefenen:
- Zaken regelen: om hulp vragen en reageren als iemand om hulp vraagt
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Perfect van Lucas & Steve) gaan de kinderen informatie uitwisselen: vertellen over je dagdroom, vragen waar iemand anders over droomt, vertellen waar je het liefste bent en zeggen wat je ziet hoort en voelt. en vragen en vertellen wat iemand doet.
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Coming homevan Sheppard) gaan de kinderen informatie uitwisselen:
- vertellen wat je mist als je van huis bent
- over je familie vertellen
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Hey van Fais ft Afrojack) gaan de kinderen informatie uitwisselen:
- om informatie over een artiest vragen
- informatie over een artiest geven
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (All things under the sunvan Wulf) gaan de kinderen informatie uitwisselen:
- vertellen wat verschillen tussen landen zijn
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Flamesvan David Guetta & Sla) gaan de kinderen zaken regelen:
- zeggen wat iemand moet doen
- zeggen hoe iemand iets moet doen
- iemand aanmoedigen
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (These days van Rudimental) gaan de kinderen informatie uitwisselen:
Spreken
Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (We can do better vMatt Simons) gaan de kinderen informatie uitwisselen over:
- een probleem beschrijven
- vertellen wat je zou moeten doen
- Informele gesprekken:
vertellen wat je van iets vindt
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The middle van Zedd, Maren Morris and Grey) gaan de kinderen bij het onderdeel schrijven het volgende doen: een route opschrijven.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (What a man gotta do van Jonas Brothers) gaan de kinderen creatief schrijven:een film beschrijven.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (<em>Underdog</em><em> </em>van alicia Keys) gaan de kinderen correspondentie schrijven:een bedankbriefje schrijven.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (<em>Alone, Pt. II </em>van Alan Walker & Ava Max) gaan de kinderen voor het onderdeel schrijven: oplossingen van een puzzel voor zichzelf opschrijven.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Perfect van Lucas & Steve) gaan de kinderen creatief schrijven:
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Coming homevan Sheppard) gaan de kinderen over het volgende onderdeel schrijven:
- Correspondentie: een berichtje schrijven over wie en wat je allemaal mist
- creatief schrijven: je familie beschrijven
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Hey van Fais ft Afrojack) gaan de kinderen het volgende doen voor het onderdeel schrijven:een factsheet over een artiest invullen.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (All things under the sunvan Wulf) gaan de kinderen een creatief schrijven: een factsheet over een land maken.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Flamesvan David Guetta & Sla) gaan de kinderen creatief schrijven: een vechtscène schrijven.
Schrijven
Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (We can do bettervan Matt Simons) gaan de kinderen het volgende doen:
- Correspondentie: berichtjes schrijven over wat er mis is
in de wereld
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The middle van Zedd, Maren Morris and Grey) komt aan bod:
-
dagen van de week
-
voorzetsels van plaats
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (What a man gotta do van Jonas Brothers) komt aan bod:
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Underdog van Alicia Keys) komt aan bod:
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Love to govan Lost Frequencies, Zonderling & Kelvin Jones) komt aan bod:
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Alone, Pt. II van Alan Walker & Ava Max) komt aan bod:
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Perfect van Lucas & Steve) komt aan bod:
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Coming homevan Sheppard) komt aan bod:
- persoonlijke voornaamwoorden
- vragen met do
- korte antwoorden
met do en don’t
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Hey van Fais ft Afrojack) komt aan bod:
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (All things under the sunvan Wulf) komt aan bod:
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Flamesvan David Guetta & Sla) komt aan bod:
- <gebiedende wijs en bijwoorden
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (These days van Rudimental) komt aan bod:
Grammatica
Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (We can do better vMatt Simons) komt aan bod: