Zoeken

Leerdoelenoverzicht

Bij elke song (lesson A en B) hebben we leerdoelen vastgesteld. In het schema zie je per niveau een overzicht van de leerdoelen van de 12 songs van dit jaar.

Kies via de button van welk niveau je het schema wilt zien. De nummers 1-12 corresponderen met de songs van het desbetreffende niveau. Klik op de vinkjes om uitleg te krijgen hoe de doelen van een specifieke vaardigheid verwerkt zijn in die song.

Niveau 3C 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Thema afspraak maken films beroepen vrije tijd; spannende dingen om te doen op avontuur gaan dagdromen, beschrijven van ge - beurtenissen thuis en familie beschrijven personen verschillen tussen landen aanmoedig- en en aanwijzing- en geven vriendschap en verkering de wereld een beetje beter maken
Lezen
Luisteren
Spreken
Schrijven
Woordenboekgebruik
Grammatica

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The middle van Zedd, Maren Morris and Grey) gaan de kinderen oriënterend lezen om informatie op te doen: informatie uit een WhatsAppgesprek halen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (What a man gotta do van Jonas Brothers) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: informatie uit een nieuwsbericht over films halen, informatie op
een website met reviews van films
begrijpen en over films halen en begrijpen wat er gebeurt in een filmscript.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Underdog  van Alicia Keys) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:een nieuwsbericht over favoriete beroepen van kinderen begrijpen, een tijdschriftartikel over het werk van roadies begrijpen.

En correspondentie lezen: een bedankbriefje begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Love to govan Lost Frequencies, Zonderling & Kelvin Jones) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: grote lijnen van een artikel over een wereldreiziger begrijpen. En informatie uit een nieuwsbericht over wereldrecords halen.

Oriënterend lezen: een advertentie lezen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Alone, Pt. II van Alan Walker & Ava Max) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een stukje uit een dagboek begrijpen en een travelblog begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Perfect van Lucas & Steve) gaan de kinderen instructies lezen: begrijpen wat je moet doen bij een ontspannings-oefening.
Lezen om informatie op te doen:
begrijpen wat iemand schrijft over
een ontspannings- oefening.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Coming homevan Sheppard) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: informatie uit een tijdschrift- artikeltje over een artiest halen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Hey van Fais ft Afrojack) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: informatie uit een tekst over artiesten halen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (All things under the sunvan Wulf) gaan de kinderen oriënterend lezen: informatie uit een infographic halen en informatie uit een factsheet halen.

En Lezen om informatie op te doen:
een tijdschrift- artikel over een
wereldreiziger begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Flamesvan David Guetta & Sla) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:informatie uit een interview met David Guetta halen. En een tijdschriftartikel
over belang van videoclips
begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (These days van Rudimental) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen:
een tijdschriftartikel begrijpen, een quiz in een tijdschrift begrijpen.

Correspondentie lezen: brieven aan een probleemrubriek begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (We can do better vMatt Simons) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een oproep voor een sponsorloop
voor verschillende goede doelen
begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The middle van Zedd, Maren Morris and Grey) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: informatie uit een interview halen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (What a man gotta do van Jonas Brothers) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:

  • informatie uit een tv- programma halen

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Underdog  van Alicia Keys) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen wat mensen over hun werk vertellen. Gesprekken tussen moedertaalsprekers
verstaan: een gesprek in
de klas over bijbaantjes begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Love to govan Lost Frequencies, Zonderling & Kelvin Jones) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: reclames begrijpen en producten vergelijken.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Alone, Pt. II van Alan Walker & Ava Max) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: een oproep begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Perfect van Lucas & Steve) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:

  • een video over dagdromen in de klas begrijpen
  • gesprekken tussen moedertaal- sprekers begrijpen: een gesprek over dagdromen begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Coming homevan Sheppard) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames:

  • een interview begrijpen

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Hey van Fais ft Afrojack) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames

  • een interview met Afrojack begrijpen, een interview met Fais begrijpen

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (All things under the sunvan Wulf) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: begrijpen waar het refrein van een lied over gaat.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Flamesvan David Guetta & Sla) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (These days van Rudimental) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat en een interview begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (We can do better vMatt Simons) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat en een reportage over een straatschool begrijpen.

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The middle van Zedd, Maren Morris and Grey) gaan de kinderen het volgende doen:

  • Informatie uitwisselen: de weg vragen en de weg wijzen

  • de weg in een gebouw wijzen

  • vertellen waar iemand is

  • Zaken regelen: en afspraak maken

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (What a man gotta do van Jonas Brothers) gaan de kinderen een publiek toespreken: een stukje uit een film naspelen.
En informatie uitwisselen:
vertellen wat voor soort film het is, vertellen waar een film over gaat, vertellen wie de hoofdpersoon in de film is, en vertellen wat je favoriete film is.

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Underdog  van Alicia Keys) gaan de kinderen informatie uitwisselen:

 

  • vertellen wat iemand vaak doet tijdens zijn werk
  • Informele gesprekken voeren: vertellen over gewoontes
  • Zaken regelen: vertellen wie je nodig hebt

 

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Love to govan Lost Frequencies, Zonderling & Kelvin Jones) gaan de kinderen de volgende onderdelen oefenen:

  • Monoloog: foto’s beschrijven

  • Openbare mededelingen:
    iets aanprijzen

  • Informatie uitwisselen: vertellen hoe iets is

  • iemand overtuigen

  • vragen wat iemand voor spannends durft te doen

  • vertellen wat voor spannends je durft te doen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Alone, Pt. II van Alan Walker & Ava Max) gaan de kinderen de volgende onderdelen oefenen:

  • Zaken regelen: om hulp vragen en reageren als iemand om hulp vraagt

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Perfect van Lucas & Steve) gaan de kinderen informatie uitwisselen: vertellen over je dagdroom, vragen waar iemand anders over droomt, vertellen waar je het liefste bent en zeggen wat je ziet hoort en voelt. en vragen en vertellen wat iemand doet.

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Coming homevan Sheppard) gaan de kinderen informatie uitwisselen:

  • vertellen wat je mist als je van huis bent
  • over je familie vertellen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Hey van Fais ft Afrojack) gaan de kinderen informatie uitwisselen:

  • om informatie over een artiest vragen
  • informatie over een artiest geven

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (All things under the sunvan Wulf) gaan de kinderen informatie uitwisselen:

  • vertellen wat verschillen tussen landen zijn

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Flamesvan David Guetta & Sla) gaan de kinderen zaken regelen:

  • zeggen wat iemand moet doen
  • zeggen hoe iemand iets moet doen
  • iemand aanmoedigen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (These days van Rudimental) gaan de kinderen informatie uitwisselen:

  • feitjes over een artiest vertellen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (We can do better vMatt Simons) gaan de kinderen informatie uitwisselen over:

  • een probleem beschrijven
  • vertellen wat je zou moeten doen
  • Informele gesprekken:
    vertellen wat je van iets vindt

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The middle van Zedd, Maren Morris and Grey) gaan de kinderen bij het onderdeel schrijven het volgende doen: een route opschrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (What a man gotta do van Jonas Brothers) gaan de kinderen creatief schrijven:een film beschrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (<em>Underdog</em><em> </em>van alicia Keys) gaan de kinderen correspondentie schrijven:een bedankbriefje schrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (<em>Alone, Pt. II </em>van Alan Walker &amp; Ava Max) gaan de kinderen voor het onderdeel schrijven: oplossingen van een puzzel voor zichzelf opschrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Perfect van Lucas & Steve) gaan de kinderen creatief schrijven:

  • een dagdroom beschrijven

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Coming homevan Sheppard) gaan de kinderen over het volgende onderdeel schrijven:

  • Correspondentie: een berichtje schrijven over wie en wat je allemaal mist
  • creatief schrijven: je familie beschrijven

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Hey van Fais ft Afrojack) gaan de kinderen het volgende doen voor het onderdeel schrijven:een factsheet over een artiest invullen.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (All things under the sunvan Wulf) gaan de kinderen een creatief schrijven: een factsheet over een land maken.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Flamesvan David Guetta & Sla) gaan de kinderen creatief schrijven: een vechtscène schrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (We can do bettervan Matt Simons) gaan de kinderen het volgende doen:

  • Correspondentie: berichtjes schrijven over wat er mis is
    in de wereld

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (The middle van Zedd, Maren Morris and Grey) komt aan bod:

  • dagen van de week

  • voorzetsels van plaats

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (What a man gotta do van Jonas Brothers) komt aan bod:

  • meervoud

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 (Underdog  van Alicia Keys) komt aan bod:

  • present simple

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 4 (Love to govan Lost Frequencies, Zonderling & Kelvin Jones) komt aan bod:

  • vergelijkende en overtreffende trap

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Alone, Pt. II van Alan Walker & Ava Max) komt aan bod:

  • getallen boven de 20

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Perfect van Lucas & Steve) komt aan bod:

  • present continuous

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Coming homevan Sheppard) komt aan bod:

  • persoonlijke voornaamwoorden
  • vragen met do
  • korte antwoorden
    met do en don’t

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Hey van Fais ft Afrojack) komt aan bod:

  • vragen met: when, what en who

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (All things under the sunvan Wulf) komt aan bod:

  • <more, fewer

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (Flamesvan David Guetta & Sla) komt aan bod:

  • <gebiedende wijs en bijwoorden

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (These days van Rudimental) komt aan bod:

  • to be

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (We can do better vMatt Simons) komt aan bod:

  • aanwijzende voornaamwoorden

Ontdek de wereld.
Blink maakt gebruik van cookies

Met behulp van deze cookies kunnen we informatie verzamelen over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om je buiten onze website relevante aanbiedingen te tonen. En worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken. Door op 'Ok' te klikken stem je in met het plaatsen van cookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen aanpassen'. Meer informatie over cookies.

Wij gebruiken de volgende cookies:

We slaan je instellingen op in een cookie. Wil je later je instellingen wijzigen? Verwijder dan de cookies via je browser.

Cookie instellingen