Zoeken

Leerdoelenoverzicht

Bij elke song (lesson A en B) hebben we leerdoelen vastgesteld. In het schema zie je per niveau een overzicht van de leerdoelen van de 12 songs van dit jaar.

Kies via de button van welk niveau je het schema wilt zien. De nummers 1-12 corresponderen met de songs van het desbetreffende niveau. Klik op de vinkjes om uitleg te krijgen hoe de doelen van een specifieke vaardigheid verwerkt zijn in die song.

Niveau 2B 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Thema reizen, vakantie sporten blij zijn dieren dansen Beschrijven van plaatsen Vrije tijd en hobby’s muziek de ruimte helden verassing- en lichaams- delen en pijn
Lezen
Luisteren
Spreken
Schrijven
Woordenboekgebruik
Grammatica

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (Someone to you van Banners) gaan de kinderen oriënterend lezen: informatie uit een wervingsfolder van een sport halen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 ( Happy van Pharell Williams) gaan de kinderen oriënterend lezen: informatie halen uit posters over blij zijn.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 4
(Lose somebody van Kygo, OneRepublic) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een tekst over eigenschappen van dieren begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Shotgun van George Ezra) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: fotobijschriften begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Dynamite van BTS) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: informatie uit een websiteartikeltje over de muziekinstrumenten van de bandleden van BTS halen.
En met oriënterend lezen gaan ze informatie uit een factsheet van een popband halen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Far away from home Sam Feldt & Vize feat. Leony) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een tekstje begrijpen over wat je mee kunt nemen de ruimte in.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (You let me walk alone Michael Schulte) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een stripje begrijpen.

Lezen

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Hurt somebody van Noah Kahan) gaan de kinderen lezen om informatie op te doen: een verhaaltje over een onhandige familie begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (Perfect strangers van Jonas Blue) gaan de kinderen kijken en luisteren naar audiovisuele media: een weerbericht begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (Someone to you van Banners) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: een video begrijpen waarin kinderen vertellen waarom sport belangrijk is.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 4
(Lose somebody van Kygo, OneRepublic) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: een video over gorilla’s begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Can’t stop the feeling  van Justin Timberlake) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen wat juryleden van een dans vinden.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Shotgun van George Ezra) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: een interview begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Never forget you  van Zara larsson) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat.

Luisteren naar moedertaalsprekers:
begrijpen wat kinderen over hun vrije tijd vertellen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Dynamite van BTS) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: woorden herkennen in een lied, begrijpen waar een lied over gaat en een stukje uit een interview begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Far away from home Sam Feldt & Vize feat. Leony) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: een oproep voor een ruimtereis begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (You let me walk alone Michael Schulte) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied
over gaat en een stukje uit een interview begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Sugar van Maroon 5) gaan de kinderen luisteren naar tv, video- en geluidsopnames: begrijpen waar een lied over gaat en een filmpje over een verrassing begrijpen.

Luisteren

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Hurt somebody van Noah Kahan) gaan de kinderen luisteren naar moedertaalsprekers: begrijpen waar iemand pijn heeft en hoe dat komt.

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (Perfect strangers van Jonas Blue) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • praten over het weer

  • praten over wat je op vakantie kunt doen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 2 (Someone to you van Banners) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • vertellen wat jouw favoriete sport is en waarom

  • aan iemand anders vragen wat diens favoriete sport is

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 3 ( Happy van Pharell Williams) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • vertellen waar je gelukkig van wordt

  • vragen waar iemand gelukkig van wordt

  • vertellen wat je altijd doet als je blij bent

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 4
(Lose somebody van Kygo, OneRepublic) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • vragen en vertellen wat iemand aan het doen is
  • een dier beschrijven

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Can’t stop the feeling  van Justin Timberlake) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:

  • zeggen wat je van iets vindt

  • Zaken regelen: zeggen in welke volgorde je iets moet doen

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Shotgun van George Ezra) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken oefenen met informatie uitwisselen:

  • vertellen waar je bent en hoe het er daar uitziet

  • vertellen wat je op een plaatje ziet

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Never forget you  van Zara larsson) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:

  • Informele gesprekken: overleggen over wat je kunt doen

  • Informatie uitwisselen: vertellen over gewoontes

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Far away from home Sam Feldt & Vize feat. Leony) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken de volgende informatie uitwisselen:

  • vertellen wat je mee wilt nemen in de ruimte

  • aan iemand vragen wat die mee wil nemen in de ruimte

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (You let me walk alone Michael Schulte) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:

  • vertellen wie jouw held is en waarom

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 11 (Sugar van Maroon 5) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken oefenen met informatie uitwisselen:

  • vertellen waarom je iemand een verrassing geeft

  • reageren op een verrassing

Spreken

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Hurt somebody van Noah Kahan) gaan de kinderen bij het onderdeel spreken het volgende oefenen:

  • Informatie uitwisselen: vertellen hoe het komt dat iemand pijn heeft

  • vertellen waar je pijn hebt

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (Perfect stranger van Jonas Blue) gaan de kinderen creatief schrijven: woorden op een poster invullen.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (Someone to you van Banners) gaan de kinderen bij het onderdeel schrijven het volgende doen: een factsheet over een sport invullen.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (Happy van Pharell Williams) gaan de kinderen creatief schrijven: een poster maken met dingen waar je blij van wordt.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Can’t stop the feeling van Justin Timberlake) gaan de kinderen creatief schrijven: een dans beschrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 7 (Never forget you  van Zara larsson) gaan de kinderen creatief schrijven: een top 3 van activiteiten om te doen opschrijven.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Dynamite van BTS) gaan de kinderen bij het onderdeel schrijven het volgende doen: een facstheet over een popband invullen.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 9 (Far away from home Sam Feldt & Vize feat. Leony) gaan de kinderen voor het onderdeel schrijven: een inschrijfformulier voor een ruimtereis invullen.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (You let me walk alone Michael Schulte) gaan de kinderen creatief schrijven: een paar eenvoudige zinnen opschrijven over een held.

Schrijven

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Hurt somebody van Noah Kahan) gaan de kinderen creatief schrijven: zinnen bij een stripje schrijven.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 1 (Perfect stranger van Jonas Blue) komt can aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 4
(Lose somebody van Kygo, OneRepublic) komt have got (hebben) en de present continuous aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 5 (Can’t stop the feeling  van Justin Timberlake) komen de bijwoorden first, then, after that and last aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 6 (Shotgun van George Ezra) komt
There is … / There are …
aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 8 (Dynamite van BTS) komt maanden van het jaar aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 10 (You let me walk alone Michael Schulte) komt because aan bod.

Grammatica

Tijdens lesson A en lesson B van song 12 (Hurt somebody van Noah Kahan) komt because aan bod.

Ontdek de wereld.
Blink maakt gebruik van cookies

Met behulp van deze cookies kunnen we informatie verzamelen over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om je buiten onze website relevante aanbiedingen te tonen. En worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken. Door op 'Ok' te klikken stem je in met het plaatsen van cookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen aanpassen'. Meer informatie over cookies.

Wij gebruiken de volgende cookies:

We slaan je instellingen op in een cookie. Wil je later je instellingen wijzigen? Verwijder dan de cookies via je browser.

Cookie instellingen