War Child Kidsclub

DOEL: doelgroep onderzoek kidsclub

War Child wilde graag een Kidsclub oprichten om (oorlogs)kinderen wereldwijd te verbinden. 

 

CONCEPT EN SAMENWERKING

Voordat een Kidsclub wordt opgericht is het belangrijk om inzicht te krijgen in de belevingswereld en meningen van kinderen. Wat willen kinderen en waar hebben ze behoefte aan? Blink heeft middels kwantitatief onderzoek onder meer dan 500 kinderen de eerste inzichten in kaart gebracht. Vervolgens werd tijdens een panelonderzoek met kinderen een selectie van antwoorden uit het kwantitatief onderzoek voorgelegd om hier dieper op in te gaan. Voordeel van panelonderzoek is de mogelijkheid om direct met de doelgroep te communiceren. Naar aanleiding van de onderzoeken binnen de doelgroep heeft Blink een concept ontwikkeld. Dit concept sluit aan bij de bevindingen, kennis en ervaring van Blink betreffende de doelgroep. De juiste basis voor een Kidsclub. Op woensdag 8 juni is de War Child Kidsclub officieel gelanceerd.